Välkommen till Lifeproduction!

Välkommen till min blogg!

Kan en homosexuell komma till himlen?

2016-01-25

 

När det gäller homosexualitet så har det blivit väldigt förvirrat i vårt samhälle. Det bedrivs en oerhörd propaganda och indoktrinering  på ett sätt som faktiskt påminner om den hjärntvätt som bedrevs i det forna Nazityskland. Om man håller sig utanför det av dessa "makters" godkända synsätt så får man möta väldigt otäcka attityder. Man blir kallad mörker-människa, homofob och blir av media uthängd som en ren idiot.

Vad dessa personer grundar sina påståenden på vore intressant att få veta. Den typ av påståenden som används är enligt min mening helt ogrundade och är snarare ett uttryck för indoktrineringsprocessen. Jag vet att detta är starka ord, men det är tyvärr  många som har blivit drabbade av "regnbågs-folkets" propaganda- apparat.

I Sverige ska vi ha yttrandefrihet och detta innebär att vi alla har rätten att uttrycka vår åsikt, men utan att kränka våra medmänniskor. Varför får vi då inte uttrycka vår åsikt när det gäller homosexualitet utan att bli kallade homofober och mörkermänniskor?

 

 Nu till mitt egentliga ämne:

Tänk  dig att en kvinna besöker en kyrka och vill bli medlem där. När pastorn frågar  vem hon är och om hennes liv så kommer det fram att hon är nyskild. Det visar sig också att hon har skilt sig två gånger tidigare.

Det som ger pastorn en del frågetecken är dock att denna kvinna inte alls tycker att det är något konstigt med detta. Hon menar att hon absolut kommer att skilja sig igen när hon ledsnat på nästa man. Då är det ju självklart så att hennes hjärtas attityd är helt felaktig. Hon vill inte ha en förändring i sitt liv och lever i starkt uppror mot evangeliets grundprinciper.

När du och jag omvänder oss i vårt hjärta så är Gud trofast och förlåter oss vår synd. När vi ångrar det felaktiga så ger han oss nya möjligheter att gå vidare, detta trots att vi  faller ibland.

Jag menar att homosexualitet är synd. (ordet synd betyder att missa målet)Detta grundar jag på bibeln ord. Vi är helt enkelt skapade att leva ihop och dela samlivet som man och kvinna. Det står i romarbrevets första kapitel att homosexualitet är onaturligt, (strider mot naturens dvs, skapelsens ordning).

Nu är det så att vi alla har olika problem i våra liv. En del av oss har ett onormalt hett temperament, någon annan snattar godis på konsum eller en tredje kanske har problem med att skvallra och förtala. Allt detta är också olika synder som på intet sätt är "bättre" än homosexuell synd. Synd är synd och leder därför alltid till fördärv¨.

Om det kommer en person till dig som brottas med homosexualitet men verkligen vill bli frälst och befriad, så är det en självklarhet att den personen får sin fulla upprättelse och får komma hem till himlen en dag. Detta även om han eller hon skulle falla tillbaka i homosexuell synd vid några tillfällen. Vi har ju alla olika svagheter, eller hur?

Det som är den homosexuella regnbågs-kulturens främsta synd är upproret mot Guds skapelseordning, och  deras vägran att i ödmjukhet bekänna sin synd som synd. Istället för en upprättad sexualitet så väljer man syndens väg och arbetar dessutom strategiskt för att Kristi kropp skall förledas till att bli en sköka! Frågan vi kan ställa är ju vilka mörkrets makter som ligger bakom detta. Ormens röst från lustgården känns väldigt bekant. "Skulle då Gud ha sagt"....

/Ingvar

 

 

 

Antal kommentarer: 0

Namn:
E-postadress:
Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)