Välkommen till Lifeproduction!

Välkommen till min blogg!

Vad man sår får man skörda!

2018-01-09


Vad man sår får man skörda är ett känt uttryck, men det är väldigt sant. Konsekvenserna av det vi gjort tidigare i livet sätter ofta sina tydliga spår. Vi skulle ofta önska att en del av våra "mindre bra" handlingar vore ogjorda.

Det är ju så att vi har fått förlåtelse för all vår synd genom nåden. Likväl så är syndens konsekvenser kvar och ibland för en lång tid. Vi kanske har kränkt någon, stulit, varit otrogen, misshandlat eller levt i missbruk. Listan på vad vi gjort kan vara väldigt olika, men konsekvenserna av vårt handlande finns likväl kvar i alla dess varianter. Somliga handlingar kan faktiskt ha konsekvenser i generationer framåt.

Nu är det ju så att vi lever ett nytt liv tillsammans med Kristus. Detta innebär en ny sådd. En sådd som innehåller de frön som ger upphov till Andens frukter. Tänk vad underbart att dessa välsignelser kan föras vidare i många släktled och till välsignelse för kommande generationer! Om du inte har tagit emot frälsningens gåva så är det verkligen dags nu, så att också du kan börja så ut av den ädla, himmelska säden.

Från Galaterbrevet 5:19 - 22

Vad köttet ger är lätt att se: otukt, orenhet, liderlighet, avguderi, trolldom, fiendskap, strider, ofördragsamhet, vrede, intriger, splittringar, kätterier, maktkamp, dryckenskap, utsvävningar och annat av samma slag. Än en gång varnar jag er: de som gör sig skyldiga till sådant skall inte få del i Guds rike.
Men andens frukter är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet och självbehärskning.

Avslutningsvis, så vill jag påminna om den härliga sången om såningsmannen, en låt av Eric Bergqvist:

1. Tänk vilken underbar nåd av Gud! Att du får vara hans sändebud. Och till den döende världen gå. För att Hans kärlekssäd utså.
Gå, gå Såningsman gå, Gå, gå Såningsman gå, Ut att den ädla säden så, Gå, gå Såningsman gå.
2. Får du ej främst ut i ledet stå, verkar Guds verk i det tysta då, Herren, som i det fördolda ser Blott att för trohet lön dig ger.
Gå, gå, Såningsman….
3. Tröttna då ej att Guds Ord så ut, Kärlekens möda får lön till slut. Fastän med tårar du nu får så, Skall du med jubel skörda då! Gå, gå, Såningsman..

                                                                                           /Ingvar  :o)
 

Antal kommentarer: 0

Namn:
E-postadress:
Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)