Välkommen till Lifeproduction!

Välkommen till min blogg!

Tack gode Gud för helvetet!

2012-11-20

 

 Upp 20:11-15  Och jag såg en stor vit tron och honom som satt på den. För hans ansikte flydde jord och himmel, och det fanns ingen plats för dem. Och jag såg de döda, både stora och små, stå inför tronen. Och böcker öppnades, och ännu en bok öppnades, livets bok. Och de döda blev dömda efter sina gärningar, efter vad som stod skrivet i böckerna. Och havet gav igen de döda som fanns i det, och döden och helvetet gav igen de döda som fanns i dem, och var och en dömdes efter sina gärningar. Döden och helvetet kastades i eldsjön. Detta, det vill säga eldsjön, är den andra döden.  Om någon inte fanns skriven i livets bok kastades han i eldsjön
 
 

Du kanske tycker att det är en jättekonstig tanke att vi skulle tacka Gud för helvetet. Men om inte helvetet kommer att brukas, så kommer detta att innebära att vi skulle vara tvungna att leva med ondskan i all evighet. Tänk dig att Stalin, Hitler och Bin Ladin skulle få härja fritt i all evighet, och ännu värre ondskans huvudmän dvs. satan och hans demoner. Helvetet är en förvaringsplats (fängelse) som är tänkt att användas just för att i evigheters evigheter plåga (straffa) satan och hans demoner. Platsen är ju ursprungligen inte alls tänkt för oss människor, men genom syndafallet så blev det tyvärr vår nya destination.

Men tack vare Guds frälsningsplan så dog Jesus på korset och tog straffet för dina och mina synder på sig själv. Man kan säga att han tog straffet i helvetet (dödsriket) i vårt ställe. Detta gör att alla som vill och tar emot Jesus i sina hjärtan får komma till himlen istället. Tänk vilken underbar framtid vi har att se fram emot, och tänk att få leva på en underbar plats som är helt fri från ondska i all evighet! Du är fri att själv välja din slutdestination, himmel eller helvete...valet är ditt.

                                                                                                   /Ingvar

Antal kommentarer: 0

Namn:
E-postadress:
Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)