Välkommen till Lifeproduction!

Välkommen till min blogg!

Ett frihetsbudskap!

2012-09-30

Ja, så var det dags att dela något igen..... Jag läste för en stund sedan en intressant artikel i VK och den bekräftar vad vi egentligen redan vet. Här kommer de delar av artikeln som jag tycker är relevant.

 

 

 

 

Ohälsa bortom Pride och schlager

Publicerad 30 september 2012 kl 13.06 , Uppdaterad 30 september 2012 kl 15.34

Homosexuella mår psykiskt mycket sämre än andra grupper. De röker, dricker och brukar narkotika i mycket högre utsträckning.

Homosexuella röker dubbelt så mycket, dricker mycket mer och haschrökning är fyra gånger vanligare än för genomsnittssvensken, enligt Folkhälsoinstitutets årliga mätning av folkhälsan. En av fyra lever i gränslandet mot alkoholism.

  • Så har det sett ut i hela västvärlden sedan man började fråga mot slutet av 1990-talet. Många av oss mår bra men det finns en mycket stor grupp som mår väldigt dåligt, säger Christian Möllerup, vice ordförande i Riksförbundet för sexuellt likaberättigande, och ordförande i dess hälsoutskott.

 

Här kan vi läsa om människor som mår mycket dåligt, men har du tänkt på att vi som troende har ett frihetsbudskap till alla dessa. Har du tänkt på att det finns en väg ut i frihet ifrån den förbannelse som det innebär att leva i homosexualitet.

 

Luk. 4:18    "Herrens Ande är över mig, ty han har smort mig till att predika glädjens budskap för de fattiga. Han har sänt mig för att ropa ut frihet för de fångna och syn för de blinda, för att ge de betryckta frihet.

 

Du och jag är kallade att ropa ut frihet för alla fångna oavsett vad den fångenskapen innebär. En människa som exempelvis är pyroman eller kleptoman betraktar vi ju som människor i stort behov av hjälp för att komma ut i frihet från sin fångenskap. Det borde på samma sätt vara självklart att de som lever i homosexualitet får hjälp att komma ut i frihet ifrån sin plåga. Eller gäller inte frihetsbudskapet alla människor?  Vi ha ju alla syndat vilket betyder ”att missa målet”. Vi har alltså alla kommit snett och är i behov av Jesu nåd och upprättelse, vi har bara olika problem på olika områden i våra liv.

 

 

Rom. 3: 21-24

 

Men nu har utan lagen en rättfärdighet från Gud blivit uppenbarad, en som lagen och profeterna vittnar om, en rättfärdighet från Gud genom tro på Jesus Kristus, för alla som tror. Ty här finns ingen skillnad. Alla har syndat och saknar härligheten från Gud, och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem.

 

Vi hjälper ingen pyroman, pedofil, homosexuell eller någon med någon annan typ av problem genom att välsigna synden, och syndiga beteenden i deras liv. Det är sanningen som gör oss fria även om den kan vara lite jobbig för köttet. (vår syndiga natur) Ropa ut frihetsbudskapet till alla fångna, det är vår uppgift och faktum är att just det är den sanna kärleken... Skäms inte för evangeliet.    /Ingvar

 

 

Antal kommentarer: 0

Namn:
E-postadress:
Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)